Marketing és pszichológia

elektromos cigi

A generációs marketing lényege, hogy korosztályok szerint osztja fel a vásárlókat. Ennek azért van jelentősége, mert az egyes csoportok magatartásának, főbb tulajdonságainak és vásárlási szokásainak elemzésével növelni tudja a hirdetések hatékonyságát.

A pszichológiának nagyon nagy szerepe van a generációs marketing elemzéseknél, hiszen végső soron a pszichológus szakemberek határozzák meg egy-egy csoport főbb jellemzőit és vásárlási szokásaikra gyakorolt hatásukat. Az elmúlt 100 évben születetteket vették alapul a csoportok meghatározásánál, de a vélemények megoszlanak arról, hogy hány évet öleljenek fel az egyes csoportok. Ami biztos, hogy vásárlási szempontból a legjelentősebbek az 1940 körül született, ún baby-boom generáció tagjai, őket követik az 1960-as években született X generáció tagjai, utána jönnek az 1980-1994-ig az Y generációs fiatalok, az ezután születettek a Z generációba tartoznak, a 2010 után születettek pedig az alfa csoport tagjai lettek. A generációs marketing hozzárendel ezekhez a csoportokhoz különböző, az adott csoportra legjellemzőbb tulajdonságokat, amik leginkább befolyással lehetnek a vásárlási szokásokra. A generációs marketing egy folyamatosan megújuló terület, hiszen pár éven belül az alfa generáció is belép a potenciális vásárlók körébe.