A targonca története – Folytatás

Az ember mióta építkezik, árut felhalmoz, szükség van a szállítás és rakodás mellett emelésre is. A modern technikának köszönhetően ez most nem tűnik fejtörést okozó műveleteknek, de kétszáz évvel ezelőtt, mikor még nem volt a segítségünkre például egy targonca, még nagy kihívást jelentett nehezebb tárgyak, rakományok mozgatása, emelése, magasba történő helyre tétele. Az emelőtechnika fejlődése 1867-re nyúlik vissza, mikor is létrehozták az első emelő szerkezetet. Ez három részből tevődött össze, ami az emelvény, az emelő, továbbá a konzol részegysége voltak. Hatásos szerkezet volt, melyet a targonca elődjének tekintenek, de azáltal, hogy senki se reklámozta, nem terjedt el és senki se foglalkozott a fejlesztésével. 1904-ben viszont valaki újra elővette ezt az alap ötletet és egy igazi emelő-rakodószerkezetté alakította át. Egy négy kerekű, emberi erővel működő kézikocsi vált belőle, mely ma már igen elavult szerkezetnek tűnik, mégis egyszerű feladatokra a mai napig is lehet használni. Később a papír gyárak kezdtek ma ismert targonca egyszerűsített változatával dolgozni. Az első világháború után kapott elektromos meghajtást a targonca, ami megnövelte úgy az erejét, mint a kapacitását. Ezek után egyre sűrűbben alkalmaztak valamilyen fejlesztést a targonca szerkezetén, melynek köszönhetően ma már egy igen fejlett és nagy segítséget nyújtó eszközt használhatunk.